תיקון דוד שמש

אחרי שנים ארוכות שבהן חייתם יחד כשותפים נאמנים לדירה, ובהן הוא סיפק לכם מים חמים בשפע, אתם נדרשים להחליף את דוד השמש או החשמל בדגם חדש ומשופר. אין זה משנה אם מדובר בתקלה במערכת הבידוד או בסדק במיכל עצמו, החלפת הדוד היא בהחלט מהלך הכרחי כשהוא פשוט לא עושה את העבודה. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם משקיעים את האנרגיות (ואת התקציב) במקום הנכון מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי המתמחה באיתור תקלות ותיקון דוד שמש, אבל אם המצב בלתי הפיך, הגיע הזמן שתקבלו כמה החלטות חשובות.

 

דוד שמש או חשמל?

השאלה הנפוצה ביותר בוודאי מוכרת גם לכם, והיא מתמקדת בסוגיה האלמותית – דוד שמש או דוד חשמל? במדינה חמה כמו ישראל, שבה השמש זורחת במשך רוב ימות השנה, נדמה שהבחירה בדוד שמש היא מובנת מאיליה. המים מתחממים בעזרת קרני השמש ועלות החימום איננה קיימת. מצד שני עולה הדילמה המוכרת לא פחות, והיא איך בכל זאת מתמודדים עם ימי החורף האפרוריים שבהם אין למערכת קרני שמש שיעניקו לה את החום הדרוש. במקום הזה בדיוק נכנסים יתרונותיו של דוד החשמל, שאיננו תלוי במערכת השמש ובמזג האוויר. החיסרון המשמעותי (ואולי היחיד) של דוד החשמל הוא שמדובר בפתרון יקר למדי. זאת משום שלאורך כל השנה, גם בימים הלוהטים, תצרכו חשמל באופן מוגבר. אגב, אם לא תתקינו טיימר תצטרכו להתמודד עם חיסרון נוסף, והוא ההשכמה המוקדמת וההמתנה הממושכת עד לחימום המים.

 

התקנת הדוד הנבחר

לאחר שבחרתם את סוג הדוד המועדף עליכם (שמש, חשמל או השילוב ביניהם) כל שנותר לכם הוא לבחור את הדגם הטוב ביותר עבורכם ולהתקינו. כדי שתוכלו להיות מדויקים בבחירה שלכם מומלץ להיעזר בבעל מקצוע שיידע להתאים את הדוד הנכון על פי הצרכים שלכם. כך, משפחות מרובות ילדים יזדקקו לרוב לדוד שמש עם שני קולטים, כדי לאפשר אספקת מים חמים בכמות משמעותית. באופן דומה, המשפחה הגדולה תזדקק לדוד שמש גדול יותר (כ-150 ליטר) בהשוואה לדירה שבה מתגוררים נפש אחת או שתיים, דירה שעבורה נדרש דוד שמש קטן יותר בחצי. תהא בחירתכם אשר תהא, מומלץ שתעניקו תשומת לב רבה גם לתהליך ההתקנה עצמו. התקנה איכותית וטובה תבטיח לכם ראש שקט לאורך שנים, בעיקר משום שכל טעות קטנה עשויה להתברר כגדולה במיוחד אם הדוד לא יעמוד איתן כנגד הרוחות החזקות.