שיפוץ הבית בשילוב רצפת פרקט

parquet

אם אתם מסיימים אוטוטו לבנות את הבית שלכם או שאתם עושים שיפוץ כללי לבית אתם בטח חושבים איך אפשר לשדרג או לעצב את מראה הרצפה.

הרצפה, כמו גם התקרה והקירות הם כאלו שנחשפים כל הזמן למי שנמצא בחלל, ואתם תרצו שהבית ייראה הכי טוב שאפשר והרצפה היא חלק מן העניין. יש אפשרות כמובן למרצפות רגילות, וזה מה שרוב האנשים בוחרים, אך ישנה אפשרות נוספת שהיא התקנת פרקט שתשווה לרצפה מראה טבעי יותר ויפה יותר. אם אתם חושבים על האופציה הזו הנה כמה דברים שעליכם לדעת לפני.

למינציה או טבעי?

כשמדברים על התקנת פרקט מדברים על שתי אופציות האחת היא פרקט טבעי מעץ והשנייה היא פרקט למינציה. פרקט טבעי מעץ כשמו כן הוא, פרקט אשר מיוצר מעץ והינו טבעי על כל המשתמע מכך, ומי שמחפש את המראה הטבעי יעדיף את הפרקט הזה אך הוא יקר יותר והאחזקה שלו יקרה גם היא. פרקט למינציה הינו פרקט דמוי פרקט, כזה שהדביקו עליו מדבקה גדולה הנראית כמו עץ, כשהבסיס הינו פלסטיק. אין כמעט הבדל במראה החיצוני בין הטבעי ללמינציה, והוא גם קל יותר לניקוי, בעל מגוון אפשרויות וכמובן זול הרבה יותר מפרקט טבעי.

אז מה לבחור?

אז מה כדאי לבחור? פרקט מעץ טבעי או פרקט למינציה? בסופו של דבר התשובה טמונה בשאלה כמה אתם רגישים לטבעיות העץ וכמובן כמה אתם יכולים לשלם. נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון היא הטיפול והבלאי, מה שאומר שבעץ טבעי צריך לטפל אחת לכמה זמן וגם נזק שלו יהיה נזק שיעלה לא מעט כסף מכיוון שהאופציה היחידה היא להחליף, לעומת פרקט למינציה שקל הרבה יותר לנקות, לא צריך לטפל בו כמעט וכמובן אם יש בו נזק משמעותי כאב הלב יהיה קטן יותר. אין ספק שזה עוד משהו שצריך לקחת בחשבון כשמתלבטים איזה פרקט.

כל בחירה תהיה בחירה טובה מכיוון שפרקט מוסיף המון לבית, ואם אתם מתלבטים איזה פרקט להתקין כדאי שתתייעצו עם  מי שכבר יש לו פרקט בבית.