מתי מחליפים דלתות פנים?

דלת

עיצוב מחדש של הבית ואפילו חלקים מסוימים שלו יכול להפוך לפרויקט, שכן יש הרבה פרטים שצריך לתכנן, להכין ולשים ברחבי הבית על מנת שהתוצאה תהיה טובה.

אחד האלמנטים שהופכים את הבית לשלם ואי אפשר לוותר עליו הוא דלתות פנים. ברוב הבתים יש דלתות פנים בכל החדרים הפנימיים שמיועדות לשמור על פרטיות ולתחום את החדר בנפרד משאר חלקי הבית. כמו שמשנים ומחליפים דברים אחרים בבית ובחיים, חשוב להחליף גם דלתות פנים אחת לתקופה.

מתי מחליפים דלתות פנים?

דלתות פנים משפיעות רבות על המראה והאסתטיקה של הבית וככל שעובר הזמן, גם הן מתיישנות וזקוקות להחלפה. ישנם מספר סימנים שחשוב לשים אליו אליהם כדי לדעת אם דלתות הפנים זקוקות להחלפה ואלו אחדים מהם:

  1. בלאי של החלק החיצוני – ככל שעובר הזמן, החלק החיצוני של הדלת שחשוף למגע עם חומרים שונים וגם אנשים וכתוצאה מכך הוא מתבלה. ניתן לראות זאת על ידי סימנים של קילופים, כתמים קשים להסרה, חודי עץ בולטים ועוד. זה משפיע לרעה על המראה של הדלת וגם מעיד על כך שהדלת לא חזקה ועמידה כמו פעם.
  2. קושי בפתיחה וסגירה של הדלת – עם הזמן דלתות פנים באופן כללי ודלתות פנים מעץ בפרט מתרחבים ומתכווצים בחלקים שונים שלהם, כמו החלק העליון והתחתון. זה גורם לכך שהדלת לא נפתחת בנסגרת בקלות ולעתים היא גם לא תיצמד למשקוף כמו שצריך.
  3. צירים בעייתיים – צירים של דלתות עשויים ממתכות שונות ולכן הם רגישים לתנאי לחות וגם לפתיחה החוזרת והנשנית של הדלתות. כתוצאה מכך, הצירים מתבלים, נוצרת עליהם חלודה, הברגים והאומים עלולים לצאת ממקומם ולעתים גם הדלת יוצאת איתם.
  4. ידית בעייתית – דלתות נפתחות ונסגרות בעזרת הידית כמובן ולעתים גם היא מתקלקלת. זה לא נדיר שעם הזמן הידיות יוצאות ממקומן ומקשות על הפתיחה והסגירה של דלתות הפנים.

אם אתם שמים לב שאחד הסימנים לעיל או כמה מהם מתרחשים בדלתות הפנים שלכם, זה הסימן שהגיע הזמן להחליף אותן. ניתן לעשות זאת בכל עת שתרצו אך הזמן האידאלי לבצע את ההחלפה הוא כאשר עושים שיפוצים אחרים בבית. ההחלפה של הדלתות הופכת לחלק מהשיפוץ הכללי וכלן היא פחות מורגשת ולא מפריעה לשאר השיפוץ.

עיצוב לפי טעמכם

עם התקדממות הטכנולוגיה ותחום עיצוב הפנים, כיום ניתן לרכוש דלתות פנים בכל דגם אפשרי. תוכלו לבחור בין דלתות עץ או מתכת, לבחור סוגי ידיות, עיטורים ודוגמאות פרזול על הדלת ואפילו את סוג הצירים. המראה החדש והמרענן של הדלתות יקנה לביתכם תחושה של התחדשות ויקל על החיים.

דלתות פנים הן חלק מהותי בכל בית ולעתים גם הן דורשות החלפה. הבלאי הטבעי שנוצר בדלתות הללו משליך לא רק על האסתטיקה שלהן אלא גם על הפתיחה והסגירה שלהן. אם גם אתם עומדעם לקראת שיפוץ או מעוניינים להחליף דלתות פנים, אל תהססו לעשות זאת. עם העיצובים המדהימים של דלתות פנים שיש כיום, תוכלו לבחור את אלו שהכי מתאימות לטעמכן וכאלו שיקנו לבית מראה חדש ונקי.