משפצים את הדירה? אל תשכחו להחליף צילינדר לדלת!

דלת

אז החלטתם לשפץ את הדירה. מזל טוב! אין ספק שדירה משופצת משפיעה על איכות החיים והופכת את הדירה למקום שנעים יותר לשהות בו.

השיפוץ יכול לכלול את כל הדירה או רק חלקים ממנה, להיות שיפוץ מלא ויסודי או רק קוסמטי, הכל לפי הצורך ועומק הכיס של המשפץ. ישנו רק דבר אחד שחשוב לעשות בכל שיפוץ. פעולה קטנה ולא יקרה במיוחד שלא תמיד זוכרים אולם לשכוח אותה עלול להוביל למפח נפש גדול. אנחנו מדברים כאן על החלפת צילינדר בדלת הכניסה!

ברוב הדירות ניתן למצוא היום דלתות פלדה רב בריחיות. גם אם הדלת מחופה בעץ, בתוכה קיימים לוחות פלדה ומשקשק לו מנעול רב בריחי מפלדה מוקשחת. ליבו של המנגנון הבריחי הוא צילינדר בתוכו מסתובב המפתח ומאפשר כניסה ויציאה של הבריחים אל ומתוך המשקוף בעת הנעילה והפתיחה של המנעול. לכל צילינדר מתאים רק מפתח אחד. זהו המפתח שלכם ולא אף מפתח אחר. הבעיה שלנו מתחילה כשמבינים שניתן לשכפל את המפתח הזה…

החלפת הצילינדר בדלת – לשמור על היקר לכם

צעד מניעתי חשוב הוא החלפת הצילינדר בדלת הכניסה לדירה. לאחר ההחלפה אתם נהנים גם מצילינדר רענן שיחזיק מעמד כמה שנים טובות ולא יתקע ללא התראה, גם מטכנולוגיה מתקדמת ועמידה יותר לפריצה וגם משקט נפשי הנובע מהידיעה שגם אם המפתח הישן שלכם התגלגל לידים הלא נכונות, אין לאותן ידיים אפשרות לנצל זאת לרעה ולבקר אצלכם בבית.

פעולת ההחלפה אינה מורכבת. דלתות פלדה נבנו מתוך מחשבה של היצרנים כי יהיה צורך להחליף מעת לעת את הצילינדר ועל כן בנו אותן כך שקל ונוח להחליף את החלק. מנעולן מנוסה יכול להחליף צילינדר לדלת תוך דקות ספורות, בתנאי כמובן שהצילינדר תקין ולא תקוע. אפשר גם להחליף בעצמכם כפי שמוצג בסרטון באתר חברת קוויקי, זו פעולה קלה ופשוטה לכל מי שניחן בקצת חוש טכני ויש לו בבית מברג ומפתח אלן. לגבי עלויות – הסירו דאגה מלבכם; מנעול צילינדר של אחת החברות המוכרות יגרום לכם להשאיר אצל המנעולן כ 150 ש"ח ואילו צילינדר מהמזרח יעלה כמחצית הסכום.

כיצד המפתח שלכם מתגלגל לידים הלא נכונות

במהלך השיפוץ המפתח שלכם מסתובב לו לא פעם בין בעלי המקצוע העובדים בבית. יכול להיות שהשארתם את המפתח לקבלן כי הייתם בדיוק צריכים לקפוץ לרגע להוציא את הילד מהגן ויכול להיות שמראש נתתם למנהל העבודה את המפתח ואמרתם לו שיחזיר לכם אותו כאשר השיפוץ מסתיים. בכל מקרה אינכם יכולים לדעת להיכן התגלגל המפתח ומה נעשה בו. קרו בעבר מקרים רבים בהם אחד מפועלי השיפוץ שיכפל את המפתח בהפסקת הצהריים וחזר לבית בלילה בתום השיפוץ כדי "להשלים הכנסה". לא ניתן להפריז בנזק ובלחץ שפריצה כזו מייצרת אצל בני המשפחה, בפרט אם היא התרחשה בעת שבני הבית ישנו את שנתם. החלפת צילינדר מיד בתום השיפוץ תמנע אפשרות שכזו ותשלח את הפורץ חזרה לדרכו בעוד בני הבית ישנים בבטחה במיטותיהם.

אפשרות נוספת – מנעול ביומטרי

אפשרות נוספת ומעניינת היא שימוש במנעול ביומטרי. מנעול שכזה מתוכנת להפתח רק על בסיס נתונים ביומטריים יחודיים של בני הבית, כגון טביעת אצבע, סריקת קרנית או דגימת קול. מנעול שכזה לא ניתן יהיה לפריצה ע"י פועל שיפוצים מתוסכל. יחד עם זאת, מנעולים אלה שהנם מבוססי אפליקציה, חדירים לפריצת האקרים ועל כן יש לשים לב לסכנות האורבות במקומות אחרים. דווקא שילוב בין מנעול ביומטרי ומנעול צילינדר המוחלף אחת לשנתיים – שלוש, יוכל לספק הגנה טובה  מפני פריצות ושקט נפשי לך ולמשפחה.