מידע אודות דודי שמש בחיפה

לפני למעלה מארבעים שנה, ישראל הייתה מהמדינות פורצות הדרך בכל הקשור לשימוש באנרגיה טבעית. משבר החשמל והמים אילץ את מדינת ישראל לנקוט צעדים, וכך היא הפכה למדינה מובילה בכל הקשור לשימוש בדודי שמש. עד היום, אין כמעט בתים שאין בהם דוד שמש.  בזכות משבר האנרגיה בשנות השבעים, התקנת דודי שמש הפכה חובה בכל בית בישראל.

אנחנו יכולים למצוא מומחים בהתקנת דודי שמש בחיפה, תל אביב, באר שבע ובערים אחרות בארץ. מדובר במומחים אשר גם מתעסקים בהתקנת דודי שמש וגם בתיקונם במידת הצורך. מומחים אלו מציעים מגוון רחב של דודי שמש אשר רובם ככולם פותחו ויוצרו בישראל, וכן במהלך השנים נוספו להם שדרוגים שונים אשר הפכו את השימוש בדודי שמש בחיפה ובכל עיר אחרת, להרבה יותר קל.

מדוע אנחנו צריכים דוד שמש?

חשוב להבין מדוע זה הכרחי שיהיה דוד שמש בבתים ומדוע חשוב שהוא יהיה תקין. אך לפני זה יש לומר, למרות שהחוק מחייב שבכל בית בישראל יהיה דוד שמש, ישנם כמה יוצאי דופן, למשל בנייני רבי קומות אז שטחי הגג לא מספיקים על מנת להתקין דודי שמש לכל הדיירים, וכן ברובע היהודי בירושלים, קיים היתר שלא להתקין דודי שמש על הגגות, על מנת שלא להרוס את הייחוד והיופי של המקום.

מטרתו של דוד שמש הוא לאפשר שיהיו בכל עת מים חמים בדירה. הרעיון הוא, להשתמש בשמש הטבעית וביכולת של הדוד לקלוט את קרני השמש ולחמם את המים, בלי שנצטרך להפעיל את מערכת החשמל. בכך למעשה אנחנו מנצלים אנרגיה טבעית לצורך חימום מים. יש לציין שדודי מביאים לחסכון של 8 אחוז בצריכת החשמל בישראל, אך עם זאת, החוק בנושא נחשב מיושן שכן נבנו בניינים רבי קומות רבים שאין בהם דודי שמש.

במהלך השנים נוצרו, כאמור, שדרוגים שונים שמאפשרים לדוד שמש לעבוד בצורה הרבה יותר נכונה, למשל, באמצעות טיימרים שמאפשרים הפעלה על פי שעות מסוימות. כיום יש גם דודי שמש עם שעון שבת על מנת לאפשר הפעלה שלו גם בימים שאסור להפעיל על פי ההלכה את הדוד.

כאשר תושב חיפה מחפש דוד שמש בחיפה, הוא לא צריך ללכת רחוק מדי, יש לו אפשרות להשתמש באינטרנט בשביל למצוא מומחים בהתקנת דודי שמש וכן בתיקונם לאחר מכן, בדיוק כמו תושבים מכל רחבי הארץ, הוא יכול ליהנות מדודי שמש מסוגים ובגדלים שונים שיכולים להתאים לו על פי מספר האנשים בדירה.