מה צריך לדעת על בדיקת מז"ח?

כאשר אנו צורכים מים לשתייה הזורמים בצנרת של ביתנו הפרטי וסביבת העבודה שלנו אנו רוצים לדעת שאנו שותים מים נקיים וטהורים הראויים לאדם,

המים חשובים מאד לגופנו ואיכותם יכולה להשפיע על התפקוד היום יומי שלנו. על מנת לוודא שנוכל לשתות מים נקיים וטהורים כיום ניתן למצוא בכל בית מז"ח, תפקיד המז"ח הוא לוודא שאנו נקבל את המים האיכותיים ביותר.

חשיבות מים בכל בית

למים זורמים יש משמעות ענקית במשק הבית, באמצעות מים נקיים הזורמים בבית אנשים יכולים להרשות לעצמם מי שתיה באופן תמידי, מים לבישול, מים נקיים לשטיפת כלי אוכל ומים למקלחות. אם איכות המים נפגמת – נפגמת גם איכות החיים שכן בעקבות זרימת מים מזוהמים בבית לא נוכל לשתות, להתקלח או לכבס. היום על מנת להבטיח איכות מים גבוהה בכל בית קיימים מכשירים שתפקידם לוודא זאת. אחד המכשירים שקיימים בתחום זה הוא המז"ח, בעזרתו היום כל בית יכול להנות ממים נקיים.

מהו מז"ח?

מז"ח הינו מכשיר המותקן בכל מערכת מים של כל בית פרטי ועסק כחלק מתקנות משרד הבריאות של מדינת ישראל. מז"ח, שפירושו 'מניעת זרימה חוזרת' מונע ממים שלא מותאמים לשתייה לחדור לצינור מי השתייה וכך מונע מהם לחזור בכיוון ההפוך בצינור. באמצעות יכולות אילו מאפשר לנו המז"ח להנות ממים נקיים כל יום ולהיות בטוחים. על מנת לוודא את תקינותו נדרשות בדיקות של אנשי מקצוע מפעם לפעם, תקינותו חשובה על מנת לאפשר לנו את איכות החיים שאנו רגילים אליה.

מהי בדיקת מז"ח?

איכות המים שאנו שותים חשובה מאד לבריאות שלנו, מים לא נקיים ולא מיועדים לשתייה יכולים לפתח אצלנו מחלות וזיהומים בגוף. על מנת להבטיח שדבר כזה לא יקרה קיימת היום בדיקת מז"ח, במהלכה בודקים האם הכל פועל כשורה במערכת המים ומוודאים את טיבם. בדיקה לפי חוקי המדינה חייבת להתקיים לפחות פעם בשנה בכל עסק או בית פרטי והיא נעשית על ידי בעלי מקצוע שהוסמכו על ידי משרד הבריאות. לבדיקת המז"ח חשיבות רבה שכן חל איסור על שתייה מים לא נקיים והם יכולים לפגוע בנו באופן ישיר.

למי פונים על מנת לבצע בדיקת מז"ח?

בדיקת מז"ח נעשית על ידי אנשי מקצוע מורשים מטעם משרד הבריאות. כאשר אתם מזמינים מומחה לענייני מז"ח וודאו איתו כי קיימת בידו תעודה בתוקף ממשרד הבריאות. מומלץ לבחור באנשי מקצוע ותיקים בתחום שיוכלו לוודא באמת שמערכת המים עובדת כשורה ושלא נשקפת סכנה למשתמשי המים. זכרו בריאות מתחילה קודם כל במה שנכנס לגופנו, אם נשמור על עצמנו ונוודא כי המים שזורמים בביתנו נקיים נוכל להנות מתחושת בטחון בנוגע אלינו או לילדנו ואיכות חיים גבוהה יותר.