מה זה קידוח יהלום?

כשאנו חושבים על יהלומים, אנו עשויים לדמיין את הניצוץ המבריק שבדרך כלל נמצא על האצבע הרביעית של יד שמאל של האישה, אבל האם ידעתם שליהלומים יש שימוש יקר ערך נוסף, כמו גם בהכנת תכשיטים מרהיבים?

אם אתם לא יודעים מה זה קידוח יהלום, אז הסוד טמון בכוחו של היהלום. יהלומים הם בעצם החומר הקשה ביותר שידוע לאנושות והם כמעט בלתי ניתנים לשבירה. אז קידוח יהלום משמש לחיתוך חומרים קשים כמו חיתוך בטון, לבנים, אספלט ועוד. היהלומים שנמצאים במקדח הם תעשייתיים והם מבצעים קידוח יעיל במיוחד לעומת כל סוגי הקידוחים האחרים שעוללים להיכשל במשימה.

 

ישנם הרבה יתרונות לקידוח עם יהלומים תעשייתיים, הם מאוד שכיחים בתעשיית השיפוצים והתעשייה בעיקר בשביל עבודות מסובכות ומורכבות שבהם שיטות קידוח אחרות לא יעמדו במשימה.

 

היתרונות של הקידוח יהלום

  • זה הרבה יותר שקט ויש פחות רעידות כאשר משווים את המקדח יהלום לשיטות קידוח אחרות.
  • החתך שיוצר המקדח הוא מאוד נקי ונעשה בצורה יעילה, כלומר הוא חוסך את הצורך לעבור על הקידוח בפעם השנייה והוא נותן קידוח מדהים על הפעם הראשונה.
  • למרות שהעלות של הכלים אולי בתחילה נראה יקר, המקדח יהלום הוא מדויק, גמיש, בטוח ומהיר. שיטה אשר תיצור בשבילכם חורים בגדלים שונים ופתחים בחומרים הכי קשים עם הפקת מינימום אבק, חור חלק בבטון, ואין צורך לעבור שוב על הקידוח.
  • למרות שהעלות של הכלים אולי יקר, אבל תהיו בטוחים שהמקדח יהלום הוא מדויק, גמיש, בטיחותי ומהיר. שיטה אשר מאפשרת לנו ליצור חורים בגדלים שונים ופתחים בחומרים קשים מאוד, כל זה עם הפקת כמות מינימלית של אבק וחיתוך מדויק ונקי.
  • קידוח יהלום משמש גם בתעשיית הכרייה עבור חקר כורים עם מינרלים וכדומה

 

עקרונות הקידוח יהלום

העקרונות של קידוחי היהלום הם:

  • העוגן של המקדח – המתקן יכול להיות קבוע בצורה אנכית, אופקית או אפילו בזוויות אלכסוניות כדי לאפשר מגוון של קטרים של חורים ועומקים שונים עבור כל עבודה של קידוח באתר בניה עם בטון מחוזק וכדומה. העוגן (מחצבה) גם מפחית את כמות הרעידות אשר תיווצר אם הקידוח יעשה בצורה ידנית.
  • המנוע – מנוע עוצמתי אשר ניתן להפעיל אותו באופן הידראולי או חשמלי, המנוע מסובב את הלהב יהלום וכך מתייצר חיתוך חלק של הבטון. בזכות המנגנון הסיבובי של המנוע אז נפחת באופן משמעותי הרעשים והרטטים בניגוד לשיטות קידוח אחרות שבהם כל המבנה רועד במהלך הקידוח.
  • השיניים של הכוס יהלום – כוס היהלום הינו כלי בצורה גלילית עם חלל שמאפשר לחומר שאותו אנו הולכים לקדוח לזוז לתוכו עד שאנו מגיעים לעומק הרצוי שלנו, יתרון נוסף של הכוס זה שהוא מוציא את הבטון לאחר הקידוח בחתיכה אחת שלמה וכך זה חוסך לנו עבודת ניקיון מרובה…