לא תמיד חייבים לבנות מטבח מחדש, ניתן גם לשפץ

כאשר המטבח אינו עונה על הצרכים שלכם יותר, הדבר אומר כי הגיע הזמן להתחדש. אך האם חובה לקנות מטבח חדש, או שאולי אפשר ואף עדיף לחדש את הקיים? כמה נקודות למחשבה.

מלבד היות המטבח המקום בו מבשלים ומזינים את בני המשפחה, הוא משמש כחלל מרכזי בבית ובו כל האקשן מתרחש. לכן אפשר בהחלט לומר כי המטבח הוא הלב של הבית. ככזה הוא צריך לענות על צרכיהם של בני המשפחה, להציע שטחי אחסון אופטימליים ולהיות כמה שיותר שימושי ופונקציונלי וכשזה לא קורה, הרי שיש בעיה. אולם ברוב המקרים בהחלט אין צורך לבנות הכל מחדש, אלא שניתן בהחלט לשפץ את הקיים ולזכות למידת ההתאמה המיוחלת ולמטבח שנראה חדש מן הקופסה.

מאיפה מתחילים?

קודם כל יש להחליט מה ברצונכם לשפץ. כדי לעשות זאת עליכם להבין לעומק את הצרכים והרצונות שלכם. שיפוץ המטבח על פי רוב כולל פעולות רבות ומגוונות ביניהן: החלפת ארונות ודלתות המטבח, החלפת משטח העבודה, שינוי נקודות חשמל ואינסטלציה, החלפת כיורים וברזים וחיפוי הקירות. כמובן שניתן לשפץ הכל או לבחור בשיפוץ חלקי בהתאם לצרכים, לרצונות ולסדר גודלו של התקציב. לאחר שמתקבלת החלטה מומלץ לפנות למומחים בתחום אשר בעזרתם תוכלו לעשות סקיצה של החלל החדש על פני החל הקיים, תוך שאתם לוקחים בחשבון את מיקומם העתידי של מכשירי החשמל ומתכננים את המיקום של הכיורים.

קבלן שיפוצים או עבודה עצמאית?

כאשר משפצים את המטבח הקיים באופן מקיף עולה הצורך לעבוד עם בעלי מקצוע מומחים ביניהם: חברת מטבחים או נגר, חשמלאי, אינסטלטור, חברה אשר מתמחה במשטחי עבודה מהסוג הרצוי, קבלן ריצוף וחיפוי לקיר וכיוצא בכך. ישנם אנשים אשר מאמינים כי באפשרותם לתמרן בין כל אנשי המקצוע השונים ולעומתם ישנם כאלו אשר יעדיפו את שירותיו של קבלן שיפוצים. קבלן מקצועי מאגד תחתיו את כל בעלי המקצוע ובכך יכול לחסוך כאבי ראש וזמן יקר ויותר מכך – לקבלן ישנם קשרים בתחום אשר מאפשרים לו לקבל את אי אילו השירותים במחירים מוזלים.

מה היתרונות של שיפוץ המטבח הקיים על פני קניית מטבח חדש?

לשיפוץ המטבח ישנם יתרונות רבים ביניהם אלו הבאים:

  • עלות – על פי רוב שיפוץ המטבח הקיים יעלה פחות מאשר קניית מטבח חדש. זאת במיוחד בשל העובדה כי לרוב ההוצאות אינן מסתכמות רק בעבודת הנגרות עצמה אלא שיש להשקיע במשטחי עבודה, בחיפוי, באינסטלציה, בנקודות חשמל ועוד.
  • מחזור – לא פעם שיפוץ הקיים מונע את הצורך בשימוש במשאבים חדשים היות ובמידה והבסיס איכותי ניתן לעשות בו שימוש חוזר ולהשקיע באלמנטים נוספים ועדיין ליהנות ממטבח חדשני ומעוצב.
  • התאמה מלאה לצרכים שלכם – בעזרת שיפוץ המטבח תוכלו ליהנות מהתאמה מלאה לצרכים שלכם, להוסיף מקומות אחסון, אי, פינת אוכל, מתקנים חדשניים או כל חידוש אחר אותו אתם רואים לנכון ויכול לשפר את בחלל המטבח שלכם.

ניתן לסכם ולומר, כי פעמים רבות אין כל צורך לקנות חדש אלא שניתן בהחלט לשפץ את הקיים. עם זאת יש לבחור באנשי מקצוע איכותיים לשם כך על מנת ליהנות ממטבח פונקציונלי ומעוצב כאחד.