טיפים לבחירת תאורה נכונה

אור מהווה חלק חשוב ביותר בבית – יתר על כן, מומחים בתחום יודעים ליצור שילובים נכונים בין אור, מיקומו והאינטראקציה שלו עם שאר הרהיטים.

לכן הטיפ החשוב ביותר בבחירה של תאורה לבית הוא קודם כל לקחת בחשבון את כל המאפיינים החשובים בכל חדר ואפילו במיקום של הדירה כולה. המורכבות הזאת היא שדורשת לעיתים עבודה של מומחה בתחום התאורה על מנת להתאים את הפתרונות הנכונים ביותר שישרתו אתכם נאמנה לאורך שנים ארוכות.

קחו בחשבון את צבעי הריהוט

כאשר ניגשים לבחירת פתרונות תאורה מתאימים, חשוב לשים לב לשאר הדברים הנמצאים בחדר, כולל צבע הקירות, המרחב הקיים, פתחי האור הטבעי וגם צבעי הריהוט. צבעים כהים נוטים "לבלוע" את האור, מה שדורש פתרונות שיספקו גם את הריהוט וגם את הצורך הטבעי של החדר במקורות אור. צבע אדום עשוי להיות חם מדי בחדר עם ריהוט כהה, בעוד שריהוט בהיר מחזיר את האור ומאפשר להסתפק בנורות בהספק נמוך יותר, לכן כדאי לדאוג לריהוט ולפתרונות אור שישלימו אלה את אלה.

קחו בחשבון את פתחי האור הטבעי

פתחי האור הטבעי יוצרים חדר מואר גם ביום ולעתים גם בלילה, משום שעדיין יש אור כלשהו הבוקע מבחוץ ומאפשר לעשות שילובים יותר חסכוניים ומינימליסטיים – יש לקחת בחשבון גם את המיקום של החלונות על מנת להבין מהיכן האור מגיע ואילו פינות בחדר נותרות חשוכות ודורשות יחס מיוחד (לדוגמא, באמצעות הוספת מנורה עומדת שתשלים את החסר).

התאימו תאורה לכל חדר באופן פרטני

בכל חדר קיימים צרכים מיוחדים אותם יש לקחת בחשבון בעת מיקום המנורות. לדוגמא, בסלון נדרשת תאורה מקסימלית, לכן כדאי להתקין מספר מקורות אור. בחדר השינה האור אמור להיות עמום יותר על מנת להכין את הדיירים לשינה – אפקט המתקבל באמצעות אור רגוע ומעט פחות בוהק. לנוחות מושלמת כדאי להתקין מנורות לצדי המיטה, על מנת שתהיה אפשרות לקרוא במיטה ולכבות את האור מבלי לקום ממנה. חדרי ילדים זקוקים לאור המאפשר גם הירדמות קלה וגם עבודה ליד שולחן הכתיבה – הפתרון המושלם הוא אור הניתן לכוונון.

גופי תאורה שונים

ניתן ליצור יתרונות שונים ומגוונים על ידי שימוש בחומרים, בצורות ובדרכי חיבור של המנורה לקיר – התאורה תהיה מעניינת ומגוונת, ולעיתים גם קלה יותר לתפעול (לדוגמא, מנורות שולחן יפות ניתן להעביר ממקום למקום בהתאם למצב הרוח וליצור כל פעם תחושה שונה).

נצלו את השטח – קירות, רצפה ותקרה

טיפ נוסף הוא שימוש בכל שטחי הבית בתור בסיס למנורות מכל הסוגים – אין צורך למקם את המנורות אך ורק על התקרה או על הרצפה – ניתן למקם נורות שטוחות על הקיר או ליצור הנמכת תקרה באמצעות גבס בשילוב ספוטים ליצירת אווירה יוקרתית במיוחד בסלון. הסוגים השונים והמגוונים של פתרונות התאורה יאפשרו לקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם.