המדריך לאיטום גגות מקצועי

תמא 38

איטום גגות מתבצע במטרה למנוע שחיקה במבנה, לתקן גימור לא מושלם ולטפל בחבלות ובנזקי בלאי. בנוסף, המטרה העיקרית של האיטום היא כמובן למנוע חדירת מים מהגג והתקרה.

האיטום חשוב בכל סוגי המבנים והוא יכול להתבצע במגוון רחב של דרכים:

א. זיפות גגות – השיטה הפשוטה, הזמינה והזולה ביותר היא מריחת שכבת זפת ולאחר מכן שכבת סיד להלבנה על גבי הגג. הזיפות יעיל למשך שנים ספורות בלבד, אך הוא מהווה פתרון אידיאלי עבור בתים פרטיים ובנייני מגורים משותפים. כמו כן, ניתן להשתמש בזיפות גם כשכבת איטום עצמאית עבור גגות ישנים וגם כהכנה ליישום יריעות ביטומניות בגגות חדשים.

ב. יריעות ביטומניות – השיטה הנפוצה כיום לאיטום גגות כוללת הלחמה וחיבור של יריעות ביטומניות. היריעות מתאפיין באלסטיות, חוזק ועמידות והן מסוגלות ליצור שטיח איטום אידיאלי עבור הגג. היריעות גם עמידות בפני כל פגעי מזג האוויר ולכן מחזיקות מעמד למשך שנים רבות.

ג. מריחת חומר אקרילי – עוד אופציה לאיטום אפקטיבי של הגג כוללת מריחה של חומר אקרילי. זו השיטה המומלצת עבור גגות קטנים, גגות בעלי שיפוע או גגות בטון חדשים שעליהם גם לא נמרחה שכבת איטום כלשהי קודמת. חומרי האיטום האקרילי נמרחים באמצעות מברשת או על ידי התזה.

ד. חומרים פוליאוריטנים – יש אנשי מקצוע שממליצים על איטום גגות באמצעות שימוש בחומרים פוליאוריטנים. השיטה מתאימה לגגות בעלי גישה מוגבלת ולמקומות שבהם קשה עד בלתי אפשרי לבצע הלחמה של יריעות ביטומניות. גם איטום גגות באמצעות חומרים פוליאורטנים מתבצע על ידי התזה.

איך בוחרים שיטת איטום?

כפי שניתן לראות, ההבדלים בין שיטות האיטום עשויים להשפיע על איכות העבודה ועל המחיר. מבחינת הלקוח, הדרך הנכונה לבחור שיטת איטום צריכה להיות על בסיס התייעצות עם אנשי מקצוע. איטום מקצועי מביא בחשבון את סוג הגג, אופי האיטום הקודם והדרישות הספציפיות של המבנה.

חשוב להבין שאיטום לא מתאים יגרום נזק כספי רב ובמקרים מסוימים גם ידרדר משמעותית את מצב המבנה. לפיכך, מומלץ ליישם את האיטום בצורה מדויקת, יעילה ונכונה.