החלפת תריסים ותיקונם

תריסים מלווים אותנו עשרות שנים בצורותיהם השונות, וככל שעובר הזמן גם הם הופכים להיות יותר חשמליים ואוטומטיים וכבר לא עם רצועת משיכה ישנה כמו פעם. אבל גם כאשר הצורה משתנה ונוספת טכנולוגיה חדישה לתריסים יש עדיין כמה עקרונות יסוד לפיהם מתקנים תריסים ומחליפים אותם, לא משנה עד כמה הם מתוחכמים. כל עוד זוכרים לעבוד נכון זה יכול למנוע את רוב הבעיות הן בתריסים עצמם והן כאשר צריכים החלפת תריסים ותיקונם.

התקנה מקצועית בלבד

מתחילים מהיסוד והוא חייב להיות התקנה מקצועית של תריסים כדי להימנע מחאפרים שיכולים לגרום לנו נזק בלתי הפיך. נזק כזה יחייב אותנו להתחיל מהתחלה כאשר ניתקל בתפקוד הלא תקין שלהם. יש לזכור שתריסים אינם מותקנים רק לנוי אלא יש להם תפקיד – תוספת ביטחון והגנה, הצללה עד כדי החשכה, ואפילו הגנה על השמשה מפני רוחות, ברד וגשמים עזים. לכן, חשוב לבחור גם את התריס הנכון וברמה שתתאים לביתכם. למשל תריס מסוג קליל 4300 יכול להתאים לרמת גימור של בית מסויים אך יראה לא מתאים ולא שייך לעיצוב ורמת גימור של בית אחר. התריסים עצמם יכולים להיות תריסי הזזה או גלילה, אבל מה שחשוב הוא שמי שמתקין אותם יודע מה הוא עושה ולא רק בערך אלא בדיוק. הסיבה הנוספת לכך היא גם רמת הגימור הגבוהה של בתים בימינו, שמחייבת התייחסות נאותה גם לאסתטיקה של הבית ולא רק לפונקציונליות של התריס.

תריס חשמלי ותיקוניו

בסופו של דבר, התקנת תריסים והחלפתם מותנית גם בבחירה הראשונית שלכם. יש תריסים ממתכת, תריסים מעץ ומפלסטיק ועוד סוגים שונים מחומרים מודרניים ושלל עיצובים. מנגנוני ההפעלה שלהם נעים בין ידניים לבין חשמליים ולכן הבחירה נובעת גם מההעדפה שלכם וגם ממבנה הבית שלכם. אם מדובר בתריס חשמלי – יש גורמים נוספים שיש לתקן או להחליף מלבד התריס עצמו אם בחרתם בתריס מתקדם. ההבדל נובע מכך שלמנוע חשמלי יש יותר נטייה להתקלקל, ואז החלפת תריסים ותיקונם במקרה כזה מחייבת גם החלפה או תיקון של המנגנון החשמלי ולא רק של התריס עצמו. במקרה כזה על אחת כמה וכמה שבחירת המתקין הנכון שגם מעניק אחריות ותיקונים ואחזקה תקבע את מידת שביעות הרצון שלכם מהתריס.

תיקון והחלפה של תריסים פשוטים יותר

תריסי פלסטיק אמורים להחזיק מעמד עשרות שנים ולהיות מוחלפים רק כאשר הבלאי שלהם גורם להם לדהות, השלבים נשברים או נסדקים, או שחסרות רפפות במקרה של תריס פלסטיק הזזה. תריס גלילה מפלסטיק וללא מנגנון יזדקק בדרך כלל רק להחלפת הרצועה שנשחקת עד כדי קריעה. היא גם החלק הפחות עמיד בתריס ואותה מחליפים כל חמש שנים לערך, ליתר ביטחון וכדי שהתריס לא ינחת בגלל קריעה פתאומית. היזהרו מחאפרים ששוברים את הקפיץ בכוונה או מבורות וגורמים לנזק יורת גדול מאשר היה בזמן תיקון הרצועה. כך גובים מכם יותר כסף מאשר צריך באמת. אם מדובר רק בשלב שבור בתריס, ברוב המקרים אפשר להחליף רק אותו או להחזירו למקום אם הוא זז מעט. אם שלבים יוצאים מהמקום כל הזמן זה הזמן להזמין מתקין מקצועי שיתקן את ההתקנה הלקויה של קודמו.