בדיקה נכונה של הנכס

לפני רכישה או מכירה של נכס – חשוב מאוד לערוך בדק בית. מדובר בבדיקה שכיום היא נחשבת להכרחית, לאור איכויות הבנייה שהשתנו. לעיתים מגלים רוכשי הדירה כי קיימים ליקויים שונים עליהם לא ידעו מראש, ועלות התיקון שלהם עומד על עשרות אלפי שקלים. דבר כזה יכול היה להיחסך אילו פנו אל אנשי מקצוע שיערכו עבורם בדק בית.

בדק בית זהו מושג שקנה שביתה בשפה היומיומית שלנו כאשר לא רבים מכירים את המושג מהמקום המקורי שלו. בדק בית זהו בעצם מונח מקצועי המציע בדיקה מקיפה של נכס או דירה אותה אנו עומדים לרכוש או למכור ולא משנה אם מדובר בדירה חדשה או ישנה. אף פעם לא כדאי לוותר על הבדיקה.

מה כוללת הבדיקה?

כאשר מדובר בדירה חדשה, הרי שייבחנו מקומות שונים בבית וגם מערכות חשובות שנמצאות בה מול אישורים שונים.

  • אישורים ותקנים – מלבד הבדיקה הפיזית של הדירה – ייבדקו גם כלל האישורים הנחוצים לנכס. ייבדק האם הנכס עומד בכל הדרישות ובכל התקנים אותם קבעה המדינה, מלבד זאת ייעשה בירור מקיף לגבי האדם המוכר או הגוף אשר ממנו אנו רוכשים את הנכס. האם הוא אכן מורשה למכור את הנכס, ובכלל מהי רמת האמינות של מוכר הנכס.
  • מערכת החשמל – אחד הנושאים המרכזיים אשר בו יש להתמקד בעת בדיקה של בית חדש זוהי מערכת החשמל. בדיקת התקינות של המערכת תסייע לכם למנוע ולחשוף בעיות שונות במערכת החשמל, כמו חיבורי חשמל רופפים או חוטים חשופים ועוד. דבר זה חשוב ביותר למען התפקוד הבטיחותי של הבית.
  • מערכת אינסטלציה – בדיקה של מערכת האינסטלציה הינה הדרך הטובה למנוע בהמשך בעיות של רטיבות בבית ממקורות שונים. בדיקת אינסטלציה בבתים חדשים אשר בהם עדיין לא נעשה כל שימוש במערכת האינסטלציה, הינה חיונית ביותר על מנת לבדוק את תקינות המערכת ולאתר ליקויים שונים במקרה והם קיימים. הבדיקה תבדוק את טיבם של הצינורות ותבחן לעומק גם את מערכת הניקוז.
  • איטום – בדיקה של חומרי האיטום ואופן העבודה אשר בו נעשה האיטום עשוי למנוע בהמשך בעיות קשות הנובעות מאיטום שלא נעשה כנדרש. דבר זה ימנע בהמשך בעיות קשות של רטיבות, נזילות ועוד. כאשר בודקים את האיטום, ייבדקו אזורים שונים כמו הגג, המרתף וכן כל פתח אפשרי שקיים בבית כמו חלונות, דלתות ועוד.

כאשר מדובר בדירה יד שניה, חובה להיעזר באיש מקצוע על מנת שיבדוק גם כן את כל הנתונים הנדרשים ויאתר את כל הבעיות או הליקויים האפשריים על מנת למנוע בעיות עתידיות.

הבנו כי חשוב מאוד לערוך את בדק הבית בכל מקרה של רכישת נכס, וממש לא מומלץ לוותר על כך.

 

קראו עוד על: דירות למכירה בקיסריה