מה היתרונות במזגן VRF?

מזגן VRF הוא חלק ממערכת שפועלת על עיקרון של שינוי נפח זרימת הקירור במערכת. השינוי מתאפשר בעזרת מדחס מיוחד בשם אינוורטר והוא גם אחראי על היתרונות הבאים:

א. נוחות תרמית בכל רחבי חלל הפנים – היתרון הכי גדול של המערכת בא לידי ביטוי באפשרות לשמור על טמפרטורה קבועה. הטמפרטורה מבטיחה נוחות תרמית בכל רחבי חלל הפנים של הבית והיא אידיאלית עבור חדרי מגורים, שינה, משרדים, בתים פרטיים, חללי עבודה וכן הלאה. בניגוד למזגנים רגילים שבהם נוצרות סטיות בגלל הפעילות האחידה של המדחס, במערכת VRF אין חשש כזה.

ב. חיסכון בהוצאות – עוד יתרון משמעותי של מזגן VRF הוא חיסכון בהוצאות. בעזרת המזגן ניתן לצמצם משמעותית את צריכת האנרגיה. המזגן חוסך בהוצאות כי הוא מאפשר שמירה על טמפרטורה קבועה ובגלל שהמערכת מספקת את התפוקה המדויקת בהתאם לדרישה של המדחס.

במקביל, מערכת הבקרה שמותקנת כחלק בלתי נפרד מהמזגן אחראית על מניעת התנעה של מספר מדחסים בו זמנית. גם הפעולה הזו מקטינה את זרם ההתנעה הכולל של המערכת וכמובן שמצמצמת גם את ההוצאות בחשמל.

ג. גמישות – יש כמה פרמטרים שדרכם ניתן לראות בבירור את הגמישות של מזגן VRF. ראשית, קיימת גמישות מלאה בהתקנה והמזגן מתאים לקהל יעד מגוון. אפשר להתקין את המזגן בהתאמה מושלמת למגבלות המיקום והתכנון האדריכלי המקורי.

שנית, קיימת גמישות בהתאמה לטמפרטורה החיצונית. אפשר להתקין את המזגן גם באזורים עם תנאי מזג אוויר קשים במיוחד ולחמם או לקרר את חלל הפנים בתוך זמן קצר. לבסוף, יש לציין את הגמישות בהוספה והורדת יחידות על ידי הוספת מודולים ובהתאם לדרישות הלקוח.

השקעה משתלמת לטווח ארוך

במדינה כמו ישראל אין ברירה אלא לרכוש מזגן איכותי שיכול לשמור על יעילות לכל אורך השנה ובעיקר בימי הקיץ. מהבחינה הזו, מזגן VRF מהווה הוצאה משתלמת לטווח ארוך.

היתרונות שלו הופכים את ההשקעה להוצאה אטרקטיבית שעולה בקנה אחד עם מסגרת התקציב של הבית, החנות או המשרד. אפשר להזמין את המזגן במחירים נוחים עם התקנה וליהנות מאחריות.