כיצד מתבצעת בניית חדרי בריחה?

הכירו את חדרי הבריחה

חדרי בריחה הפכו בשנים האחרונות לבילוי האהוב ביותר על אנשים רבים בארץ ובעולם, חדרי הבריחה מספקים חווית בילוי איכותית וחדשנית. למי שלא מכיר, חדרי הבריחה הם משחק חדשני שמתאים לזוגות או לקבוצות, מטרת המשחק היא להצליח לצאת מהחדר. נשמע פשוט, אך לא כך הדבר, לצאת מחדר בריחה זאת משימה מורכבת מאד, על השחקנים לחפש רמזים חבויים בחדר ולהתקדם רמז אחרי רמז עד היציאה מהחדר. במהלך המשחק השחקנים יתמודדו עם מכשולים וחידות מאתגרות, רק אם יעמדו בכל המשימות יצליחו לצאת מהחדר. חדרי בריחה משלבים תפאורה יחודיית, יחד עם חפצים, מוזיקת רקע ועלילה שקושרת את הכל יחד. משימת בניית חדרי בריחה היא משימה מורכבת שדורשת ידע רב.

העקרונות לבניית חדרי בריחה

  • תכנון וכתיבת תסריט – התסריט של חדר הבריחה הוא הפרמטר החשוב ביותר להקמתו. סביב התסריט נבנה כל עיצוב החדר, הוא משפיע באופן ישיר על האופן בו יראה החדר מבחינה ויזואלית. הוא משפיע על החידות, על הניסוח שלהן ועל הרמת קושי. בחירת קהל היעד גם כן קשור לתסריט וכן גם כל האלמנטים שיוצרים את האווירה כמו מוזיקת הרקע ושילובי התאורה והאפקטים.
  • תכנון ויזואלי של החדר – לאחר הרכבת התסריט תוכלו להתחיל לתכנן את המראה הויזואלי של חדר הבריחה שלכם. המראה הויזואלי של חדר הבריחה חייב לשקף את העלילה ולכלול אביזרים ופרטים רבים אשר יעזרו לכם לשזור את הרמזים והחידות אל תוך העלילה. אין ספק שחדרי הבריחה המוצלחים מאופיינים בשלל אביזרים, תפאורה מתקדמת ואמינה אשר נותנת תחושה של תקופה או מיקום ובכך מייצרת נפח לעלילה.
  • בינוי והקמת החדר – בניית חדרי בריחה היא משימה לא פשוטה, חומרי הבנייה הם מגוונים ונדרש ידע רב ויצירתיות לתכנון נכון של החדר. שלב הבינוי הוא השלב הארוך ביותר בהקמת החדר, זאת מאחר וצריך לתאם בין גורמים רבים כדי להגיע לתוצאה הסופית. בניית חדר בריחה לוקחת לרוב כ-4 חודשים ועד חצי שנה.
  • התקנת אמצעים אלקטרונים – רגע לפני הסוף יש להוסיף את הטאצ' שיהפוך את החדר להיות חדר בריחה אמיתי. הכוונה היא להוספה והתקנה של המערכות האלקטרוניות בחדר, מערכות אלקטרוניות זה שם כולל לכל המערכות הפועלות על ידי חשמל. הכוונה היא למערכות התאורה, הסאונד והאפקטים המיוחדים. רק לאחר התקנת האמצעים האלקטרונים יושלם חדר הבריחה ויוכל להיות מקום בילוי וחוויה לקהל היעד.

בניית חדרי בריחה היא משימה לא פשוטה הכוללת תכנון רב והכנות מוקדמות. חדר בריחה הוא מקום בילוי איכותי אשר מושקעת מאחוריו מחשבה רבה ותכנון מקדים. התכנון כולל שלבים רבים ולוקח מספר חודשים עד שחדר הבריחה מוכן לשימוש. חדרי בריחה הפכו לבילוי המועדף ביותר על פני אנשים רבים וזאת בגלל ההשקעה והתכנון המרובים.