כיצד בניה קלה חוסכת זמן וכסף?

למרות שבאירופה ובארה"ב זו השיטה הנפוצה ביותר לבניית בתים כבר עשרות שנים, בארץ הבניה הקלה היא שיטה חדשה יחסית אשר נתח השוק שלה גדל משנה לשנה. מדוע? בשלוש מילים: חיסכון בכסף ובזמן.

ניתן לומר כי הבניה המתועשת אומנם קיימת כבר שנים רבות ומשתמשים בה ברחבי העולם אולם בישראל רק לאחרונה היא נכנסה ועודה נכנסת יותר ויותר לתודעה ולו רק בשל העובדה שמאפשרת לכם ליהנות מתוצאות מיטביות בזמן קצר ובעלות נמוכה יותר משמעותית. הכיצד ייתכן הדבר? לפניכם כל הפרטים.

ההשוואה בין בניה ירוקה לבניה מסורתית מתבקשת

אם תלכו ליד אתר בניה סביר להניח כי תשמעו רעש ותראו פועלים, כלי עבודה, יסודות, מנופים, כלים ממונעים, מלא אבק ולכלוך אשר מתעופפים באוויר וגדרות אשר מבודדות את המתחם ומונעות את הכניסה אליו. לעומת שיטת הבנייה המסורתית, הבניה הקלה היא מעין מעשה קוסמות, השטח שעליו בונים נותר ריק ונקי לכל אורך תקופת הבניה עד שלפתע, ביום אחד מופיע המבנה בשלמותו או בחלקיו ואתם מרגישים כאילו הייתם שותפים לאיזו קפיצה בזמן שלא הייתם מודעים אליה. אולם כאן לא מדובר בשפן הקופץ מן הכובע במפתיע, כי אם בשיטת בניה מאוד יעילה אשר מתרחשת כולה במפעל ועושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובחומרי גלם השונים מאלו המשמשים לבניה המסורתית.

החיסכון בזמן משמעותי

חיסכון בזמן הפך להיות שם נרדף לבניה ירוקה ולא בכדי, החיסכון בזמן הנובע משיטת בניה חכמה זו הוא משמעותי. ההבדל המהותי מתחיל בעובדה שאין כל צורך להשקיע זמן רב בבניית היסודות, היות ואלו אינם מיוצרים מבטון כי אם מעץ או משלד פלדה. בנוסף אין צורך ברכישת חומרים רבים, אין צורך בכלי עבודה ובניה כבדים, הטמעת התשתיות הנה פשוטה ביותר וכמובן שגם אין צורך בהמון ידיים עובדות היות ובניית מבנה יביל הנה פשוטה יותר במידה משמעותית. כשכל אלו הוסרו מן המשוואה ניתן להתמקד בתהליך הבניה נטו ולהגיע לתוצאות הרבה יותר מהירות ופחות מלכלכות. היעדר הלכלוך והפסולת באתר הבניה גם מייתרים את הצורך בעבודת הפינוי הפסולת למטמנה, שלב אשר גם הוא מאריך את התהליך בכל מקרה רגיל. כאמור מדובר בתהליך פשוט, דבר משפיע על זמן הבניה ומקצר אותו כך שהמבנה בשלמותו יכול להיות מוכן לאכלוס כעבור 4-5 חודשים.

ומדוע חיסכון בכסף?

אם נתייחס למשוואה הפשוטה והמוכרת מעולם העסקים והיא: זמן = כסף, הרי שכל חיסכון בזמן משמעו חיסכון בכסף. כמו כן החיסכון בתהליכי ובכלי העבודה משפיע על העלות, כמו גם העובדה ששיטת הבניה המתועשת מאפשרת שלא לזרוק כסף על בעלי מקצוע ולרבות על קבלנים, פועלי בניין, צבעים ועוד. יותר מכך בניה קלה מבוססת על שלד פלדה או עץ ומורכבת משכבות של לוחות ובידוד. לכן היא מציעה בידוד תרמי משופר בהרבה יותר מאשר הבידוד הקיים בבניה הרגילה. מיותר לציין שככל שהבית מבודד יותר, כך הוא פחות מושפע מהטמפרטורות בחוץ. כאשר מתרגמים את הנתון למספרים הרי שעבורכם מדובר בניצול קטן יותר של אנרגיה לטובת חימום וקירור הבית וכתוצאה מכך לחיסכון בעלויות החשמל בטווח הארוך.

בניה קלה נחשבת לחסכונית יותר, פשוטה יותר וירוקה יותר. אולם כדי לקבל את המענה המושלם לצרכים שלכם ולוודא כי כל היתרונות יבואו לכדי ביטוי רצוי וכדאי לפנות אל חברה מקצועית ולה ניסיון בתחום.