ייזום וביצוע פרויקט תמ"א 38

תמא 38

פרויקט תמ"א 38 מאפשר לדיירים הגרים בבניין מגורים שההיתר לבנייתו ניתן לפני 1.1.1980 ליהנות מחיזוק המבנה בפני רעידות אדמה, יש אופציה גם לקבל שורת הטבות כמו תוספת בנייה לדירות הקיימות, לובי חדש, חניות, מעלית ועוד. תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית שממשלת ישראל גיבשה במטרה לחזק בניינים ישנים בפני רעידות אדמה, ראוי לציין כי בניינים שקיבלו היתר בנייה והוקמו לאתר ינואר 1980 עומדים כבר בתקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה.

כדי להתחיל פרויקט תמ"א 38 יש לפנות לחברה המתמחה בייזום, ניהול וביצוע העבודות הנדרשות לחיזוק המבנה בפני רעידות אדמה.

על פי התכנית יכולים הדיירים ליהנות משורת הטבות משתלמת המאפשרת להם ליהנות מעלייה בערך הנכס, ומשיפור משמעותי באיכות החיים, כמו הרחבת הנכס שלהם עד 25 מ"ר לכל דירה, תוספת הבנייה חייבת לכלול גם ממ"ד בשטח 12 מ"ר ברוטו.

ניסיון מקצועי ועבודה ברמה גבוהה

תכנון, ניהול וביצוע פרויקט תמ"א 38 מחייב ניסיון עשיר לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא. חשוב לדעת כי חברת שיפוצים מנוסה מלווה את הדיירים הגרים בבניין לאורך כל שלבי הפרויקט, יש לגייס את הרוב הנדרש לפי החוק כדי להתחיל בפרויקט, נציגי חברת השיפוצים מנהלים מו"מ מול הדיירים ומסבירים על יתרונות הפרויקט וחשיבותו.

ניתן לבצע את הפרויקט באמצעות מימון של הדיירים, לרוב כאשר רק מתכננים לחזק את המבנה בפני רעידות אדמה ולבצע שיפוץ של התשתיות הישנות ושיפוץ חזית המבנה והוספת לובי, במקרים מסוימים גם מעלית.

ברוב המקרים החברה שיוזמת את הפרויקט מציעה לדיירים שורת תמריצים כמו הרחבת הדירות שלהם, תוספת מעלית, לובי חדש, גינה, החלפת תשתיות, מרפסת שמש ועוד, ובתמורה לכך החברה מקבלת היתר לתוספת של קומה אחת או יותר והיא מוכרת דירות חדשות כדי לממן את הפרויקט ולהרוויח.

פרויקט משתלם לדיירים ולקבלן

מיקום הבניין הנו קריטי לרוב עבור הקבלן המבצע, כך לדוגמה בתמ"א 38 הרצליה דיירי הבניין זוכים לחיזוק המבנה, לתוספות בנייה ולשיפור משמעותי באיכות חייהם, כמו גם עלייה בשווי הדירה שבבעלותם, יש לזכור כי קיימת מצוקת נכסים בעיר, לכן באמצעות פרויקטים של תמ"א 38 ניתן להגדיל את מספר הדירות בהרצליה, וגם משפרים את חזות העיר. לאחר שרוב הפרויקטים בוצעו בעיקר באזורי הביקוש במרכז, הממשלה עדכנה את תכנית המתאר הארצית כדי לעודד יזמים להתחיל פרויקטים של תמ"א 38 גם בפריפריה.

חשוב כי הדיירים יבחרו בחברת שיפוצים אמינה ומקצועית שמתמחה בייזום וביצוע פרויקטים מורכבים כמו תמ"א 38. מעבר לגיוס הרוב הנדרש לביצוע הפרויקט על החברה היוזמת ומבצעת לקבל היתר מהוועדה המקומית לבנייה, תפקידה של הוועדה לוודא כי התכנית כוללת חיזוק הבניין בפני רעידות אדמה בהתאם לדרישות התקן הישראלי וכי שיפוץ החזית תואם לסביבת המגורים ולתכניות בניין עיר.