התקנה ובנייה של גגות רעפים

המראה של גגות רעפים חשובים לא פחות מהאיכות שלהם. לגגות רעפים יש מרכיב עיצוב. היתרון בגג רעפים הוא היכולת לשנות את הצבע שלו מתי שרוצים וזו פעולה די קלה. יתרון נוסף הוא שגגות רעפים עומדים בפני כל תנאי מזג האוויר, הם עמידים לכל מצב ולא משתנים או משנים את מצב הצבירה שלהם, הגג תמיד מצליח לשקם את עצמו. גגות רעפים מגינים על הבית למעשה מקור ואולי עוזרים כך בהוצאות החשמל בבית. הגגות עוזרים לבודד לא רק שמש או מים אלא הם אטומים לגמרי וחוסמים כל אפשרות של נזילות בחדרים.

קיימים כ – 5 סוגים שונים של גגות רעפים, לפי סוג החומר שממנו הם עשויים. יש גגות ממתכת, מפלדה, בטון או חרס. חשוב תמיד לבחור את החומר האיכותי אבל צריך שהוא יתאים מבחינת הומר ומבחינה עיצובית למבנה הבית או הבניין.

אם קורה משהו לגג רעפים אפשר גם לתקן אותו או להחליף אותו.  עבודה טובה ומקצועית של גגות באה לידי ביטוי כבר ביורה הראשון. אם הגג הוא איכותי והותקן בצורה הנכונה, לא תהייה נזילות בבית ואתם תרגישו את הבידוד של הקור בבית באמצעות הגגות.

סוגי הרעפים הם שונים:

ישנם 5 סוגים שונים של רעפים:

רעפים בייצור ישראלי, נקראים רעפי טרה.רעפים אלה עשויים מחרס. הסוג השני הוא רעף שהוא גם תוצרת ישראלית אבל את הרעף הזה אנחנו מייבאים לכל העולם.רף זה נקרא קוניאל ויש לו 2 סוגים:  מרסילייז ופורטוגז.

רעף נוסף שמשתמשים בו בארץ הוא רעץ שמיובא מאיוליה, שמו הוא רעף טוננגה ובוא מזכיר בצורה שלו את הרעף הישראלי קוניאל.

רעף שינגליס – מגיע מאמריקה ומתאים לגגות שצריכות התקנה בשיפועים. זהו רעף עם כושר עמידות גבוה ביותר.  הרעף החמישי והאחרון הוא רעף מבטון ושמו הוא רעף אקרשטיין והוא עמיד למים, אש וכל סוגי פגעים אפשריים.

סוג נוסף של גגות הם גגות מעץ גושוני,. עץ הגושוני הוא מסיבי ויש לו מראה כפרי וביתי.ומשתמשים בו הרבה כאשר בונים גגות או פרגולות. וגם בעץ הגושוני יש סוגים שונים. יש את הגושוני אלון (עץ אלון). עץ גושוני-אלון מיוצר בארה"ב ובאירופה והוא מיוחד בגלל המרקם שלו. יש את הגושוני הלבן, והוא מיובא מאירופה הצפונית.

הגוגוני האחרון הוא הדאגלאס פייר והוא סוג עץ מאוד אלסטי, יש לו גוון שנוטה יותר לכיוון אדמדם והוא מיובא מקנדה.