התאמת דלתות לעיצוב הבית

דלת

במידה רבה- גלויה וניכרת לעין- הדלת היא-היא חלון הראווה של הבית. ניתן ללמוד לא מעט על אודות דיירי הבית על פי סוג הדלת, חוסנה, עיצובה, מנגנוני הנעילה שלה ועוד. רבים בוחרים דלת לא רק על פי החוזק שלה אלא גם על פי עיצובה. הם משקיעים זמן ומחשבה בבחירת הצבע והטקסטורה שלה .

לבד מדלת הכניסה דלתות הפנים משפיעות אף הן ולמעשה אף יותר על עיצוב הבית. על פי רוב מדובר בדלתות קלות ופחות בטיחותיות, היות שהדרישה מהן היא שונה. התאמת הדלת לעיצוב הבית משתקפת בצבע ובגוון שלה, בקו הנקי, לגוון הריצוף או הפרקט, לריהוט, לגוון של קירות הבית ועוד. לא תמיד ניתן להתאים את עיצוב הדלת לכל המרכיבים אבל יש אפשרות להתאימה למרכיבים העיקריים, היוצרים את הצבע השולט ואת האווירה בבית.

צבעים שונים לעיצוב שונה

מאחר שניתן לצבוע כל דלת בכל צבע ובכל גוון, אין כל קושי להתאימה לקו העיצובי הכללי. אם אתם רוצים לשוות לבית מראה ואווירה מודרנית, צעירה, עדכנית- תוכלו לצבוע אותה בלבן או אף בשחור; אם אתם רוצים להשרות בבית אווירה ביתית, חמימה וכפרית, ודאי תבחרו בדלת עת או בדלת פלדה ( להגברת הביטחון וההגנה) עם ציפוי דמוי עץ.

דלתות בכלל ודלתות פנים בפרט הן סוג של רהיט ולכן מוצדק ואף מתחייב להידרש אליהן באותן אמות מידה הנהוגות בבחירת רהיטים. דלת יכולה לשדר ולהקרין יוקרה, קלאסיות, מודרניזם, ניקיון. ניתן לבחור דלתות מתוך מבחר עשיר של סוגים, דגמים, צבעים, טקסטורות. לדוגמה, אם הקירות והריצוף הם בצבעים בהירים, כגון לבן ושמנת, טבעי ומתבקש שאף הדלת תהיה בצבע תואם, אלא אם אתם רוצים ליצור, בכוונת מכוון, ניגוד, קונטרסט, המהווה אף הוא שיקול ופן עיצובי.

שיקולי בחירת דלתות

השיקול המרכזי בבחירת הדלת הוא הטיב והאיכות שלה. היות שדלת הכניסה מהווה את החציצה בין הבית לבין החוץ, חשוב לבחור דלת חזקה, עמידה, עם מנגנוני נעילה כפולים, עם עינית להצצה המאפשרת לראות את מי שמבקש להיכנס לבית. ברור כי דלת- חזקה וחסינה ככל שתהיה- היא רק אלמנט אחד, חשוב ומרכזי אמנם, ממכלול אמצעי הבטיחות וההגנה על הבית, אבל בשל מיקומה הבולט לעין והיות שהיא מהווה, כאמור, חלון ראווה (אטוּם) ודאי טבעי שתרצו שהיא תיראה יפה, דקורטיבית, מעידה על חוש אסתטי של הדיירים.

על מנת לוודא כי הדלת המרכזית שתתקינו בביתכם תהיה דלת איכותית ועם זאת מעוצבת לנוי ולהידור רצוי להתייעץ עם יצרני דלתות מקצועיים שיוכלו ליידע אתכם על אודות השיקולים לבחירת הדלת האולטימטיבית שתהיה גם יפה ואטרקטיבית.

חופש בחירה גדול יותר ניתן לכם בבחירת דלתות הפנים העשויות להיות, כאמור, פחות חזקות ועשויות מחומרים שונים. דלת של מתחמים פרטיים בבית, כגון חדרי הילדים, עשויה להיות דלת שתעוצב לפי טעמם של הילדים, כאשר כיד הדמיון הטובה עליהם ודאי ירצו לקשט אותה במדבקות יפות.