הקמת מבני תעשיה

הקמת מבני תעשיה היא עבודה שדורשת תכנון קפדני, תוך מתן דגש משמעותי על איכות ועל בטיחות. כמו כן, מבנים תעשייתיים הם לא מבנים בעלי תבנית קבועה אשר יכולים להיבנות על סמך תכניות כלליות וגנריות, אלא יש צורך בתכנון כל בניין בנפרד והתאמתו לשימושו הייחודי והייעודי. לכן, שלבי התכנון של הקמת המבנה חייבים לכלול תכנון מפורט של כל חלל ואזור במבנה, בדגש על ייעודו ושימושו העתידי.

כמו כן, יש להתאים את חומרי הבנייה ואת תהליכי הבנייה, כך שיוכלו ליצור מבנה יציב, בטיחותי, ואיכותי, אשר יישא בעומס של המכונות, המכשירים, והציוד השונה שמיועד להיות בתוך המבנה.

דגשים להקמת מבני תעשייה

  • תכנון – מבני תעשיה כוללים בתוכם מבנים מסוגים שונים כגון: מפעלי ייצור, מחסנים, אולמות, מעבדות, מוסכים, ועוד. לכן, כל אחד ממבנים אלו דורש תכנון ייחודי אשר יכלול מבנה מתאים, שימוש בחומרי בניה בטיחותיים אשר מתאימים לייעודו של המבנה, ועוד. למשל, מפעל ייצור צריך להיבנות בצורה שמאפשרת הנחת קו ייצור מתאים. כמו כן, לעיתים יש צורך ביצירת חללים אטומים ומבודדים במפעלים שונים, מעבדות, ועוד. לכן, חשוב להשקיע בתכנון ייחודי עבור כל מבנה תעשייתי.
  • שימוש נכון בחומרים – מבני תעשייה שונים מצריכים שימוש בחומרי בנייה אחרים. למשל, מפעלים המייצרים חומרים מסוכנים זקוקים לקירות שמכילים עופרת או מתכות כבדות אחרות אשר יבודדו בין הקרינה או הכימיקלים המסוכנים שנמצאים בתוך קו הייצור, לבין הסביבה החיצונית שלא אמורה להיחשף לחומרים האלו. לדוגמה נוספת, מפעל בטחוני זקוק לקירות העשויים מבטון מזויין אשר יגנו על המפעל מפגיעה חיצונים, וגם יגנו על תוך המפעל מפיצוץ של חומרי נפץ שונים שמשתמשים בהם במפעל. לכן, כל מבנה תעשייתי דורש גם התאמה ייחודית וספציפית של חומרי הבנייה.

הקמה מקצועית של מבני תעשיה

ישנן חברות רבות המתמחות בהקמת מבני תעשיה, וחשוב לבחור מביניהן נכון. חשוב להקפיד לבחור בחברה מקצועית ומנוסה אשר הקימה ותכננה מבנים רבים לתעשיות שונות במשך שנים רבות. ככל שתחום ההתנסות של החברה רחב יותר, כך היא תדע טוב יותר לתכנן מבנים שונים המתאימים לצרכים של התעשיות השונות, וכך היא תדע להתאים את החומרים המתאימים ביותר להקמת המבנים השונים, ללא פשרות על איכות המבנים ורמת הבטיחות שלהם.