ההבדל בין מנעול טביעת אצבע למנעול ביומטרי

על אף כי בשני המנעולים נותנים טביעת אצבע על מנת להיכנס לחדר מסוים קיימים 2 הבדלים מהותיים בין ביומטריה לבין מנעול טביעת אצבע.

לא רק שקיימים הבדלים כאלה, ידיעתם עשויה לתרום מאד לשיפור אבטחת הבית שלכם. למי שאינו יודע, לא בכדי התרחבה מאד ההתנגדות בציבור לתעודות הזהות הביומטריות. מומחי ביומטריה שאין להם אינטרס לומר שזה מוצר לא מדויק מודים שככל שזה נוגע לטביעת האצבע – כך הדבר. יש כל מיני אלגוריתמים שמנתחים את טביעת האצבע, ועל מנת להגיע לאלגוריתם מדויק חשוב שהוא יהיה עשוי היטב, מפותח להפליא ומסוגל לזהות טעויות בטביעות אצבע ברמת החלקיקים הקטנים ביותר שיש לנו באצבע. בנוסף, אצבע פצועה ממש מסוכנת לפתיחת המנעול שעשוי לא לזהותה.

האם יש מנעול ביומטרי שאינו עם טביעת אצבע?

כאן זהו הפתרון שברצוננו להציע לכם: מנעול רשתית העין. החיסרון הוא שאם הרשתית שלכם אינה בטיבה, ספגה מכה קשה וכד' – האלגוריתם עשוי לא לזהות, אבל באצבע גם מכה קטנה עם מעט מאד דם עלולה לגרום לאלגוריתם כלל לא לזהות אתכם בשל אצבע זו. ברשתית העין גם עין פגועה כנראה תזוהה אלא אם כן היא עברה מכה קשה במיוחד שפגעה במרקם שלה. כך או כך, בהינתן שאף אחד אינו פצוע, רשתית העין יותר מדויקת מטביעת אצבע במובן זה שבאופן טבעי כל עין של כל אדם נראית שונה מה שיאפשר זיהוי דיכוטומי בפשטות. לשאלתכם, אם המנעול אינו תקין – עדיפה אי תקינות מסוג "לא הכניס מורשים" מאי התקינות "הכניס לא מורשים" כי אז המנעול הזה יכניס עובדי קופה לחדר הרוקחים בבית המרקחת, או יכניס מתחרה בבית עסק מסווג למשרדי ההנהלה. התרחיש הזה עלול לקרות כשהמנעול מסתמך על טביעת אצבע ועשוי כמעט שלא לקרות אם הוא מסתמך על ביומטריה של רשתית העין.

האם יש מנעול טביעת אצבע כה משוכלל שניתן לקרוא לו "ביומטרי" על אף שהוא מתבסס עליה?

כן. אם מדובר על מנעול ששומר בזיכרון שלו כמה טביעות אצבע ולא אחת. מומלץ מאד שזה, ולא מנעול של אצבע אחת, יהיה המנעול שלכם, ורצוי לסרוק לו את כל 10 אצבעותיכם כך שאם נפצעתם באחת או בכמה, תמיד יהיו לכם מספר אצבעות עם טביעות שלמות לפתיחת הדלת. מנעול טביעת אצבע של אצבע אחת או שתיים פחות מומלץ, ועלול לתקוע אתכם אם נפצעתם באצבעות אלה ואינכם יכולים להיכנס לביתכם או למשרדכם.