דירת יוקרה בתל אביב – חלום או מציאות?

interior

מכירים את זה שאתם יושבים עם חברים וכל אחד מדמיין מה היה עושה אם היה זוכה בלוטו? או בירושה ממש ממש גדולה מאיזה דוד לא ידוע שגר באמריקה? לאנשים יש תשובות מפתיעות לעתים תדירות וזה מה שגורם לי לחבב את משחק ה"נדמה לי" הזה. הוא מגלה משהו על אופיים של אנשים. למשל, יש אנשים שמצהירים שהיו ממשיכים לחיות רגיל פחות או יותר ופשוט היו שמים את כל הכסף בקופת חיסכון כדי שיצבור ריבית, או משקיעים אותו איפשהו. יש כאלה שממהרים להכריז שלא היו עובדים עוד רגע אחד בחייהם ויש כאלה שדואגים להבהיר שיש להם מוסר עבודה גבוה, כאילו עבודה היא ללא ספק הדבר החשוב והערכי ביותר בעולם והם היו ממשיכים לקום כל בוקר לעבודה כאילו לא קרה דבר.

יש את אלה שהחלום הגדול שלהם הוא לעזוב הכל ופשוט לטייל מסביב לעולם. אני חושבת שזו אחת ממשאלות הלב שאני הכי יכולה להתחבר אליהן, אבל יש עוד אחת.

 

שאיפה קטנה וכמוסה שיש לי בלב, אם אכן יום אחד יקרה איזשהו פלא קסום ואזכה בכמות לא מבוטלת של ממון, היא לרכוש מספר דירות יוקרה בתל אביב. אולי לא רק בתל אביב אלא בכל מני מקומות ברחבי הארץ, ואז להשכיר אותן. כך שגם לי יהיו דירות יוקרה בתל אביב שאוכל לגור בהן מדי פעם או לבקר בקיץ (כשאבוא לביקור מדירת היוקרה שלי בניו יורק או הוואי, טרם החלטתי), וגם הן יוכלו להניב הכנסה נוספת. אבל הטוויסט של הסיפור הוא, שעל אף שיהיה מדובר בדירות יוקרה, אני אשכיר אותם לאנשים מ"מעמד הביניים", מה שנקרא, במחיר שנמוך הרבה יותר ממחיר השוק של דירות מסוג זה. השכרה במחיר של דירה "רגילה" אם תרצו.

 

אני פשוט חושבת שזה רעיון ממש מגניב, לאפשר לאנשים שכנראה לעולם לא יזכו בזה, רמת חיים מטריפה במחיר שהם יכולים להרשות לעצמם. ומבחינתי, זוהי הכנסה פאסיבית נאה ביותר. זה מצב של ניצחון לכולם, איך שלא מסתכלים על זה.

התכנון שלי במקור, כלומר בפנטזיה המקורית, הוא לקנות בניין שלם של דירות יוקרה בתל אביב, המקום שבו כל כך קשה למצוא דירה נורמלית במחיר סביר והחיפוש שם מתסכל ולא מתגמל. מניסיון אישי, תרים את כל העיר, כן מתיווך או לא מתיווך (שמייקר באופן קריטי ובלתי נתפס) אחר דירה נעימה ופוגשים בעיקר בעלי בית חמדנים שלא משקיעים בדירות חרבות ומתפוררות אותן הם משכירים במחירים לא שפויים ולא פרופורציונליים. משוואה פשוטה של ביקוש והיצע.

 

אז רק שתדעו לכם, זה ישתלם לא רק לי אם אזכה בלוטו. דמיינו לכם בניין של דירות מאובזרות ג'קוזי וחדר כושר ופאטיו מפואר ומטבח משוכלל ומעוצב בקומה ה-30 של מרכז העיר, כשלמטה יש בריכה ושומר בלובי מפואר ומזמין. וכל השכנים הם אנשים כמוני כמוכם, שיכלו רק לחלום על דירות יוקרה והנה פתאום נתקלו בהזדמנות לפינוק שלא מהעולם הזה.