בחירת ריצוף לבית

בחירת הריצוף לבית הינה אחת ההחלטות החשובות ביותר שמבצעים בעת עיצובו

ריצוף הבית אינו משפיע רק על עיצובו, אלא על הטמפרטורה בו, נוחות ההליכה בבית, כמות ההשקעה שיש להקדיש לשם תחזוקתו ועוד. כיום אנשים רבים מעוניינים לרצף את ביתם בעץ, כאשר שתיים מהאפשרויות הטובות ביותר הינן פרקט למינציה או ריצוף עץ מלא.

אז מה זה פרקט למינציה וריצוף עץ מלא ומה עדיף מהשניים?

  • פרקט למינציה: פרקט למינציה הוא אינו פרקט עשוי עץ כלל, אלא פרקט עשוי חומר תעשייתי המיוצר מקרטון דחוס וגומי. פרקט מסוג זה גם מצופה בניילון אשר יוצר את הלמינציה ואשר מעניק לפרקט כולו את שמו. כיום, אנשים רבים המעוניינים ברצפת עץ בוחרים לעשות שימוש בפרקט מסוג זה.
  • ריצוף עץ מלא: ריצוף עץ מלא הינו בעצם סוג נוסף של פרקט, המאפשר לקבל רצפת עץ העשויה מעץ טבעי. רצפת עץ מסוג זה מגיעה מכמה סוגים של עצים טבעיים, אשר עוברים תהליכים שונים בכדי להיות עמידים יותר ממצבם הטבעי ולהתאים לשימוש ביתי. רצפת עץ מסוג זה הייתה הנפוצה ביותר בעבר.
  • מראה: בעבר, כאשר רק התחילו לפתח את פרקט הלמינציה, לא ניתן היה להשיג סוגים רבים של פרקט מסוג זה והוא לא התאים לשימוש מבחינה עיצובית בחללים רבים, כך שריצוף העץ המלא עדיין שלט בתחום. למרות האמור, עם הזמן התפתח תחום פרקט הלמינציה, וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של סגנונות פרקט זה כך שהוא מתאים לכל בית ולכל אחד.
  • עמידות: אחת הבעיות הקשות ביותר כאשר עושים שימוש בעץ טבעי לשם יצירת רצפת עץ הינה עמידותו של העץ, אשר משנה את מראהו ונפחו עם החשיפה לשמש, מים ומזיקים אחרים. לאור האמור, ריצוף עץ מלא, למרות שהינו יפה ביותר ויכול להחמיא למגוון רחב של עיצובים, חשוף יותר לשחיקה ויש לשמור עליו בצורה זהירה הרבה יותר מזאת הנדרשת עבור פרקט למינציה.

כיום יותר ויותר אנשים בוחרים לעשות שימוש בפרקט למינציה

למרות המראה הקלאסי של ריצוף עץ מלא, יותר ויותר אנשים בוחרים לעשות שימוש דווקא בפרקט למינציה בשל מראהו המיוחד ועמידותו הרבה.