איזה עבודות שיפוצים אפשר לעשות עם בובקט?

מהו בובקט?

בובקט, או מחפרון בעברית, הוא אחיהם הקטן של הטרקטור והמחפר. בובקט הוא כלי ממשפחת הציוד המכני ההנדסי, ושימושו העיקרי הוא לצורך עבודות עפר ופיתוח שונות.

באתרי בנייה למשל, המחפרון משמש בעיקר לחפירת בורות. לכן, המבנה הבסיסי של בובקט מבוסס על מבנה של טרקטור ואל הזרוע שלו מולבשת את חפירה. עם זאת, ניתן להחליף את המכשיר שנמצא בקצה הזרוע, ובמקום את חפירה ניתן להרכיב עליה מקדחה, דלי, או מפסק. כמו כן, לבובקט יש אח קטן אשר נקרא מיני בובקט או מיני מחפרון. מיני בובקט הינו כלי מכני הנדסי אשר זהה לבובקט בכל יכולותיו ושימושיו השונים, אבל מאחר והוא קטן בצורה משמעותית ניתן להשתמש בו לצורך עבודות שיפוצים ביתיים.

אילו עבודות שיפוץ ניתן לעשות בעזרת בובקט?

  • עבודות עפר בחצר – אחד השימושים הבסיסיים ביותר של הבובקט הם עבודות עפר. זהו תחום המומחיות של הכלי ולכן ניתן להשתמש בו עבור עבודות עפר שונות בגינה. החל מחפירת בורות לשתילת עצים, ועד לפיזור עפר וטוף בגינה. כמו כן, ניתן להשתמש בבובקט גם לצורך הרמה והנחה של סלעים בגינה.
  • עבודות ריצוף חיצוני – מחפרון יכול לשמש גם לצורף עבודות ריצוף חיצוניות מסוגים שונים. ניתן להשתמש בבובקט לצורך פיזור עפר וחצץ לפני הריצוף, כמו כן ניתן להשתמש בו לצורך נשיאת הריצוף וחומרים כבדים נוספים, ואפילו לפיזור של אבנים משתלבות.
  • קידוח יסודות – כאשר מרכיבים על זרועו של הבובקט מקדח במקום את חפירה, ניתן להשתמש בו לצורך קדיחת יסודות קטנים עבור מבנים קטנים, פרגולות, או רחבות בטון חדשות, אשר רוצים להוסיף לבית.
  • עבודות בתוך הבית – שימוש במיני בובקט, אשר משקלו הוא קל מאוד באופן יחסי, מאפשר ביצוע עבודות בובקט גם בתוך הבית, מאחר והוא אינו פוגע בריצוף. העבודות השונות שבובקט יכול לבצע בתוך הבית כוללות: נשיאת ריצוף, עפר, מלט, חול, וחומרים נוספים לתוך הבית; הריסת קירות פנימיים; פינוי פסולת כבדה מתוך הבית; ואפילו לסייע בעבודות ריצוף פנימיות במידת הצורך.
  • פינוי פסולת – עבודות שיפוצים מייצרות כמויות אדירות של פסולת אשר צריך להשליך במקום מוגדר. הבובקט יכול לסייע בסחיבת פסולת בניין כבדה כמו למשל ריצוף שבור, דליי מלט, ועוד, ובפינויה אל מכולת הפסולת.

שיפוצים עם בובקט דורשים מקצועיות רבה

ביצוע שיפוצים לבית בעזרת בובקט אינה פעולה מובנת מאליה וחשוב שהיא תבוצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מנוסים. שימוש לא מקצועי בבובקט לצורך עבודות שיפוצים עלול לפגוע בריצוף הפנימי של הבית ולגרום לנזק רב עבור הלקוח. כמו כן, קידוח יסודות בצורה לא מקצועית יכול גם הוא להוביל לתקלות רבות בהמשך, ולכן אסור בשום פנים ואופן לבצע עבודות מסוג זה ללא ניסיון מוכח. בחירה באנשי מקצוע מנוסים ואמינים תוביל לשיפוץ איכותי ומקצועי יותר.